10 kol 2022
Taste Tomorrow najveći je svjetski ekosustav za razumijevanje potrošača u sektorima čokolatijerstva, slastičarstva i pekarstva. Konstantno praćenje ponašanja, stavova i izbora lokalnih i globalnih potrošača daje nam vrijedne i dubinske uvide. U mogućnosti smo koristiti te uvide kako bismo pratili razvoj trendova i otkrili nove. Što Vi imate od toga? Otkrijte ovdje.
U ovom članku fokusirati ćemo se na tri trenda za čokolatijere koji će biti ključni u 2023.
Ne zaboravite provjeriti najnovije trendove u sektoru slastičarstva i pekarstva za sljedeću godinu.
Kako bi pratio i mjerio promjene ponašanja i stavova s obzirom na trenutnu ekonomsku i političku situaciju, Taste Tomorrow kontinuirano ispituje potrošače diljem svijeta. Naši najnoviji rezultati pokazuju da je hrana unutar prve 3 kategorije u kojima su potrošači najviše zabrinuti zbog rasta cijena. Zanimljivo je da samo 24% potrošača pokušava uštedjeti kupnjom manje čokoladica, pralina i ostalih čokoladnih artikala, što je najmanji broj u katerogiji "slatko". Taj broj je veći kod deserata i sladoleda (25%), slatkiša (27%), kolača, slastica i drugih slatkih proizvoda (29%).
Unatoč općoj zabrinutosti o utjecaju trenutne tržišne situacije na potrošnju njihovih kućanstava, 45% potrošača nije spremno odlučiti se za najjeftiniju čokoladu, već nastavlja kupovati proizvode više kvalitete i proizvode kojima vjeruju.
Otkrijte tri glavna trenda proizašla iz nedavnog globalnog Taste Tomorrow istraživanja koji će oblikovati industriju čokolade 2023. godine:
Svijet čokolade sada je pod povećalom jer sve više i više potrošača uviđa da sve plantaže kakaovca ne rade na održiv način i ne poštuju prava radnika. Održivi i transparentni brendovi doživjeli su značajan rast tijekom proteklih godina u različitim dijelovima svijeta, što je pomoglo povećaju svijesti o podrijetlu kakaovca. Potrošači cijene održive robne marke i inicijative pravedne trgovine.
Organski uzgojena čokolada također poboljšava doživljaj uživanja u čokoladi. Zanimanje za prirodnu i organsku hranu povećalo se u 2022. i očekuje se daljnji rast u 2023. Prirodno zadržava zdravstvenu "aureolu" gdje povećava dopuštenost u konzumiranju i percipirane zdravstvene prednosti gotovih čokoladnih proizvoda.
Bezbrižno uživanje posebno dolazi do izražaja ako čokolatijeri uspiju smanjiti količinu šećera ili ga potpuno zamijeniti. Posljednjih godina postotak stanovništva koji vjeruje da je šećer zdrav stalno se smanjivao (s 18% u 2015. na samo 13% u 2021.). Med, sirupi i kokosov šećer među potrošačima se navode kao zdravije alternative za šećer što čokoladu čini još privlačnijom potrošačima.
Budući da zabrinutost za okoliš, zdravlje i dobrobit životinja i dalje postoji, a s većim brojem dostupnih opcija biljnog podrijetla, mnogi potrošači uživaju u veganskoj i biljnoj hrani. Ukratko: vrhunski recepti na bazi čokolade s prirodnim sastojcima i na biljnoj bazi imaju potencijal dosegnuti (puno) veću publiku 2023. godine.
Čokolada se povezuje s višim razinama endorfina i blagodatima za fizičko zdravlje. Naše Taste Tomorrow istraživanje pokazuje da potrošači aktivno ističu zdravstvene dobrobiti određene hrane, kako za mentalno, tako i za fizičko zdravlje. “Magnezij u tamnoj čokoladi pomaže našim receptorima za oksitocin da bolje funkcioniraju, a vitamin C u bobicama i vitamin D u jajima pomažu u proizvodnji svih naših hormona sreće”, komentirao je jedan potrošač na desert s mousseom od tamne čokolade i borovnice. Čokolada se tradicionalno povezuje s ugodom i zadovoljstvom. Mnogi ga potrošači povezuju i sa smanjenjem tjeskobe tijekom pandemije. Trendovi pretraživanja hrane koja ublažava tjeskobu ostali su visoki na svim jezicima koji su istraživani tijekom ove godine. Ali 2023. sve će se više pretvarati u trenutak uživanja koji je dobar i za tijelo i za um.
Zadovoljenje ovih zahtjeva potrošača može se činiti teškim, ali je sigurno moguće. Belcolade nudi čokoladu iznimne kvalitete koja je održiva, sa smanjenim udjelom šećera i biljnog podrijetla, što vam omogućuje dodavanje različitih tvrdnji bez potrebe za prilagođavanjem procesa ili recepture. Saznajte više ovdje.